torsdag 7 maj 2015

Majbarnens middag

Jag har antagligen berättat om denna tradition förr, men eftersom den bara sker en gång om året tar jag det igen. Vi är alltså i princip fyra personer i vår familj som fyller år under samma vecka i maj, min mamma börjar den tredje och så är jag sist den tionde. Då har vi som tradition att under den veckan går vi ut och äter på restaurang och firar alla fyra samtidigt med familjen (vi är alltså 13 personer om alla är med, pojkvänner inkluderade). Det var igår och vi åt en god middag på Passio, i år var vi 12 stycken då Jonathan befinner sig i militären. Sjukt god mat, trevligt att umgås och det är verkligen en tradition jag gillar att vi har börjat etablera  ordentligt nu. Och aldrig fel att få lite presenter heller, och före sin födelsedag dessutom. Som förresten är på morsdagen i år, och kommer att vara i hela mitt liv med jämna mellanrum. Men som sagt riktigt riktigt roligt var det igår, presenterna visar jag sedan efter min födelsedag.



Förlåt, har bara SnapChat bilder... Men något i alla fall!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar