fredag 29 maj 2015

One week to go

Jag fattar knappt att det är sant. Imrgon tar jag studenten, jag får betyget och mössan och sedan kommer det en massa folk och hälsar på mig och så och på kvällen festar vi sista gången som en årskurs. Vemodigt men kul. Igår skrev jag mitt första inträdesprov, till nordiska språk. Nu är det bara att hoppas på att jag fick godkänt i provet, för räcker det borde jag ha en studieplats där med poängen från mitt studentexamens betyg. Nästa veckas fredag skriver jag inträdesprov till journalistik. Och snälla snälla låt mig komma in där. Jag vill verkligen studera där, inget annat just nu. Men efter det börjar äntligen min ledighet, så skönt att inte behöva plugga något på ett par månader, verkligen. Så har jag äntligen fått ett sommarjobb! Jaaaa! Fattar ni hur glad jag är? Det är inte det bästa tänkbara jobbet men jag känner mig nöjd och känner verkligen att det duger, första gången i alla fall. Förlåt för dålig uppdatering, fram till inträdesprovet måste jag lite kolla hur jag gör och hur mycket jag bloggar. Jag kommer helt enkelt blogga då det känns rätt fram till det.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar