torsdag 21 maj 2015

Det jag älskar att göra

Jag vet inte om jag kan ha en så mycket bättre dag än sådan som dagen är idag. Morgonen började med att jag åkte med Natte till stallet, jag trodde jag skulle få testa unghästen Eddy som hon rider och skolar och så. Ver redan hypead över att bara få sitta på honom lite. Men då vi kom fram hade hon en ännu bättre överraskning åt mig. Jag skulle rida ett helt pass på honom. Så jag red alltså ungefär en timme, fick känna på honom och så i alla gångarter. Han var inte den lättaste, snäll men som ung rätt obalanserad och kan inte så mycket och så vidare. Tungt men nog roligt trots att känslan av hopplöshet var framme vid flera tillfällen. En del av mitt liv jag aldrig vill ge ifrån mig, hästarna.

Efter det körde jag iväg till Porkala, där en överlycklig Vili väntade. Så en stund vardag med honom och mot kvällen ska vi gå på kurs. Jag är lite spänd, första gången på min kurs, en massa andra labradorer och så tror jag att det är rapportering på agendan. Spänd men förväntansfull, ska bli väldigt roligt tror jag nog. Ana ska komma och kolla så vi kanske till och med får bilder. Ja det kan nog inte bli så mycket bättre än hästar och hundar.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar