söndag 24 maj 2015

Mums mums

Som det hör till kollade jag på Eurovisionen igår. Igår inföll två evenemang jag älskar, stafettkarnevalen och Eurovisionen. Jag var väldigt trött och då Vive, som var hemma hos mig och kollade, åkte då det var fem bidrag kvar trodde jag att jag skulle lägga mig så fort bidragen var slut. Men så blev det inte och jag blev pigg igen då de började dela poäng, min favoritdel. Hejade på Måns Mums Zelmerlöw från Sverige och fick verkligen upp hoppet på en vinst i början av poängen. Sedan såg det lite trist ut och jag var säker på att Ryssland redan hade tagit hem det. Men sedan. Plötsligt började poängen samlas, Måns drog iväg och vi fick se en totalt chockad sötnos som inte förstod vad som hände. Till slut vann han och tog tillbaka festen till Sverige. Nästa år firas det där.


Det roligaste var nog då han skulle utföra vinstbidraget men var så chockad och lycklig att han inte kunde sjunga seriöst längre. Rösten höll inte riktigt i början och det stora leendet på hans läppar kunde han inte få bort. Bra lyckades han ändå med att timea sig till sin animerade show, något som inte riktigt timrades då han var chockad över vinsten i Melodifestivalen. Men grattis Måns, verkligen värd det och jag var också väldigt lycklig här hemma i soffan. En fin och spännande kväll, sällan har väl toppen på Eurovisionen varit så här jämn nästan fram till slutet. Inget uppenbart som med Loreen då man typ efter att 10 länder gett sina poäng visste hur det skulle sluta, inget illa med det jag hejade ju på henne också så jag var nog glad då också. Men visst var det en häftig känsla att sitta på helspänn i en timme och sedan slappna av då det gick som man ville.


Vem var er favorit? <3 : Madde

1 kommentar:

  1. Det var en väldigt spännande röstningsräkning i år jo, och jag tycker också rätt bidrag vann! :) Har själv också bloggat en del om ESC i min blogg, bl.a. har jag tyckt till om plagiat-anklagelserna riktade mot Måns, kanske är något du kan tycka är intressant :)

    SvaraRadera