tisdag 12 maj 2015

Att kunna känna sig nöjd efter en läsdag

Jag läser ju som sagt till inträdesproven för tillfället. Jag har ju inte den jobbigaste läsningen, eller jag menar då jag lyssnar på mina kompisar som söker till Medi, Juri och Hanken känns ju min lilla bok om mediesamhället så löjlig. Men antagligen just därför har det vissa dagar gått rätt så trögt, orken tll att plugga har helt enkelt inte riktigt funnits där. Men vad är då inte bättre att en dag som denna, i förtid bli klar med det man planerat att läsa för dagen (jo, jag lägger upp en plan för vad jag ska läsa varje dag) och bara känna. Nu kan jag med gott samvete sätta mig i soffan, kolla in YouTube och sedan sätta mig i bilen och köra hem. Så jäkla skön känsla kan jag bara säga. Och det kan jag också säga att läsningen till nordiska språk är intressantare än jag väntat mig. Jag har faktiskt gillat att läsa de texterna mer än boken till journalistik. Det har nästan varit som biologi med språk och historia och evolution och så vidare. Dock är jag övertygad om att det är journalistik jag vill studera, de studierna och ämnet är ändå det jag tror är mera jag. Så det är väl bara att plugga hårt på det nu och sedan komma in.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar