torsdag 14 maj 2015

Torey Hayden

Min läsning av skönlitteratur har legat lite på is, tyvärr. Och jag ligger inte heller riktigt i tidtabell för min plan på hur många böcker jag ska läsa under år 2015. Men idag läste klart boken jag höll på med, och det är andra boken om en tjej med psykiska problem som barnpsykiatern Torey Hayden skrivit om. Den första boken heter Rävungen och den andra Tigerungen. Den första handlar om då författaren till boken träffar tjejen Sheila som sex åring och i den andra boken är hon 14 till 18 och de träffas igen.

Jag tyckte båda böckerna var riktigt bra, trevlig och intressant läsning, inte favoritbok men i alla fall. Jag tyckte det var i princip samma stil i båda, eller min läsning  båda liknade varandra väldigt mycket. Början var väldigt spännande och gick snabbt, sedan en stund lite tjatigt och så var slutet igen spännande och bra och gick fort att läsa. En liten besvikelse i att jag faktiskt trodde det skulle vara lite intressantare att läsa om psykiskt störda barn, vilket det nog var men inte alls på samma sätt och inte alls lika mycket som jag förväntat mig. Men nog böcker jag kan rekommendera, de är välskrivna och handlar om intressanta händelser.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar