söndag 19 oktober 2014

Stuglov

Fredag började med att Jonathan hämtade upp mig och vi åkte till Vanda för att jobba på Campo. Han sågade ner sly och små träd och jag släpade och organiserade dem i högar, lite bensinpengar, jihuu. Efter det åkte vi och packade och sedan körde vi mot Vichtis, till Anttus stuga. Där tillbringade vi sedan veckoslutet med en mängd andra scouter, vi åt antagligen årets sista kräftor, som fiskats själv av värden i sjön intill stugan. Det blev även bastu, mys och en hel del olika spel. Mitt favoritspel var helt klart apparaten som ställde frågor och om man inte hittade på ett svar tillräckligt snabbt sprutade den vatten i ansiktet på en. Mig kunde man underhålla i flera timmar med den. Och sämsta spelet någonsin var så klart "kaninloikka" (kaninhoppet ungefär), hatade att det var så orättvist, att Juntti var en dålig domare och så klart att jag förlorade och inte hade en chans att vinna då jag bara fick gå ett steg hela tiden. Det är nämligen inte jätte konstigt att någon som varje gång får gå tre steg vinner den som går ett steg varje gång. Nej men dom som inte kände mig så bra fick nog se min sanna tävlingsinstinkt och mitt hat till att förlora. Kul var det i alla fall, nu ska jag göra lite läxor och packa upp. Ha det bra!

Helsingfors, Skatudden 
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar