fredag 24 oktober 2014

Kylig fredag

Jag är lite sen med att meddela detta men ja, det snöade här i södra Finland igår. Och kylan fortsätter idag, jag har tagit i bruk min varma vinterrock i alla fall för tillfället. Men det kändes i alla fall betydligt tryggare att veta att jag har vinterdäck under bilen, vi bytte nämligen dem med Jonathan på söndagen, Tuppen klar för vintern. Nu har jag just skrivit textkompetensprov, ochja det var rätt så tråkigt. Allvarligt, jag tycker inte att det är så svårt, men jag gillar inte det så mycket, bara fakta efter fakta, men tyvärr är det en del av studentexamen i modersmål så det är ju bra att kunna. Och dagens var faktiskt ur den bättre delen, helt roligt att analysera en argumenterande text, trots att jag nog hellre själv skriver den argumenterande texten. Idag blir det ännu matematik och sedan ska jag occh köpa en telefonladdare, min har tydligen gått sönder. Och hur ska jag säga det, en aning jobbigt att måsta ladda telefonen i datorn varje natt... Efter skolan teaterövningar och mot kvällen Horse Show!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar