tisdag 7 oktober 2014

Om att borsta tänderna

Jag tror att alla har den där saken ni är riktigt dåliga på, som ni har gjort typ hela ert liv men ändå kan ni aldrig lyckas, och kommer antagligen inte att kunna göra det heller. Bara som exempel finns det de där som helt enkelt alltid råkar spilla något då de äter. Min sådan grej är tandborstning. Det bara inte går, och det tg faktiskt runt ett och ett halvt år innan jag lät Juntti kolla på då jag borstade tänderna. Ingen skillnad hur jag än försöker och vad jag än gör, tandkrämen bara sprider sig och droppar och rinner och jag har det över halva ansiktet och på skjortan om jag inte är tillräckligt snabb att luta mig fram över lavoaren, vilket jag efter många år har blivit rätt skicklig på. Det är ganska snuskigt men vad ska jag göra då? Och jag måste ju alltid på morgonen om jag ska sminka mig, vilket jag i och för sig gör rätt sälen, tänka på att jag måste borsta tänderna före jag sminkar mig. Det är inte alltid det lättaste, eftersom jag alltid brukar borsta tänderna till sist varje morgon, och det är ju i och för sig rätt ologiskt eftersom jag då riskerar tandkräm på skolkläderna i stället för på pyjamasen. Men ja ville bara prata lite om tandborstning, hoppas ni har borstat ordentligt inför natten nu!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar