tisdag 21 oktober 2014

Strösseeeel!!!

Varje tisdag och torsdag samlar Lärkans ABIn in pengar med att sälja bakverk och liknande, vi får in otroligt mycket pengar på det, och alla behöver bara baka en gång. Med pengarna betalar vi bland annat vår middag tillsammans med lärarna. På torsdagen är det min tur tt sälja, och eftersom jag inte hinner baka imorgon blev det bakkväll idag. 


Jag hade bestämt mig för att baka mockarutor, för då får jag använda strössel, och jag bara älskar strössel, typ det bästa jag vet! Men detta är ingen bakblogg så jag tänker inte skriva något recept. Jag använde i alla fall detta recept, förutom att jag inte lade kaffe i glasyren och i bottnet lade jag till bitar av vit och mjölkchoklad. Här ovanför ser ni i alla fall en överblick av ingredienserna.

Smeten färdig förutom chokladen. Sedan åkte den ut på plåten och in i ugnen...

Och kom ut som en fin kaka, ganska tjock men mindre bitar bara så blir det bra!

Färdigt!

Strössel <3

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar