onsdag 22 oktober 2014

Brev

Igår damp det ner en lapp i brevlådan om att jag hade ett brev att hämta på posten. Avsändaren var Hong Kong och jag hade mina aningar om vad det kunde var, men var ändå osäker. Det hade gått så kort tid. Men idag på morgonen då jag gick och hämtade det visade det sig att jag nog hade rätt, trots att det bara gått ungefär en månad, då det vanligtvis tar ungefär tre från den här sidan.


Det var nämligen två SD- kort till kameran. Jag har redan använt slut ett kort som blev så odugligt att det skulle ha varit farligt att fortsätta använda de, eller man kunde lerig vara säker på om bilderna verkligen sparades. Nu har jag haft kortet jag köpte efter det ett tag och samma symptom börjar synas på det, jag har naturligtvis varit mycket försiktigare och ännu är det ingen fara, men om de små plast "stängslen" börjar lossna är det inte bra. Och det är inget att göra, men då man sätter in och ut kortet o datorn och kameran nästan dagligen slits det helt enkelt. Så därför köpte jag nu två nya, både för att ha då mitt nuvarande säger adjö men mest för att jag så många gånger tagit med kameran men på plats och ställe upptäckt att jag har minneskortet hemma i datorn. Med de här i kameraväskan minskas i alla fall risken.

Ett 8GB, likadant som jag redan har, och så ett 16GB i samma märke, så har jag även plats för fler bilder.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar