fredag 10 oktober 2014

Rolexboy

Igår stod det hopplektion på schemat. Tyvärr inte med Gallis, den galningen fick inte rusa över hinder med mig i alla fall. I stället hade jag ponnysen Rolex. Trots namnet gick han ändå inte som en klocka, okej det där var riktigt dåligt men ganska fyndigt eller vad säger ni? Nej men det gick faktiskt rätt bra, redan efter 10 minuter hade jag blivit otroligt störd på hans minimala korta steg. Men han hoppade faktiskt rätt bra trots sitt lilla steg och sin ovilja att alls slappna av. Han var pigg och ivrig på att hoppa så en hopplektion där jag själv kunde koncentrera mig mer på hur jag hoppade, kanske helt bra emellanåt i stället för att bara bromsa o lugna ner eller alternativt gå på med spö, vilket har varit mina hopplektioner varit senaste året. SÅ inte är jag så missnöjd, men klart att jag hellre skulle ridit Gallis.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar