måndag 20 oktober 2014

Avsnitt ett av Merentutkijamestari

Okej, har ni nu alla kollat in mig i TV-rutan idag? Om ni inte har hittar ni programmet på arenan HÄR!!! Min första åsikt är, helt okej bra. Det finns mycket jag tycker kunde ha varit bättre, men överlag ett bra program. Och fel som att Lukas är skrivet med c i stället för k är ju en sak man tycker att de borde ha kollat upp...

Men ja, för det första, lagen borde enligt mig ha presenterats tydligare, första dagen filmades det in intervjuer med alla lag där man skulle lära känna dem bättre, men det kom inte ens en bit av varje lags sådan, man får inte ens veta hälften av allas namn och bara som exempel så hörs jag säga ett ord "BRAAA!!".

Sedan kan man ju undra varför de visade vår insats i tävlingen först. I verkligheten dök vi nämligen näst sist och det gjorde saken större att vi Mäkelä var den enda som kom på att på första dyker samla ihop alla påsar och sedan bara snabbt dyka efter dem en och en i stället för att varje gång måsta söka efter dem. Och sedan att de inte berättade tiderna, trots att den snabbaste, vilket faktiskt var vi tack vare smarta Mäkelä, fick extra poäng för att vara snabbast.

Men jag både tror och hoppas att det blir mera action i nästa avsnitt, då har jag på känn att det blir mera tävlingskänsla eftersom jag tror att det finns tävlingar där vi alla startar samtidigt och så vidare.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar