söndag 19 oktober 2014

Jag läser ingen bok?

Idag tog jag det mest lugnt på kvällen, fick en del saker fixat och upp packat och så vidare. Skrev bland annat två sidor om senaste boken jag läste i bokläsningskursen modersmål22. Ja, jag läste slut den boken på torsdagen eller fredagen, och det var ju bra, ingen speciellt bra bok ("känslan av ett slut" - Julian Barnes). Men problemet kom ju då jag nu skulle gå ner och äta en banan och dricka en kopp te inför natten, och så tänkte jag "Nejmen vad skönt, jag tar med min bok och så sitter jag och läser en stund ensam vid matbordet". Men sedan, vilken bok? Har jag ingen bok på gång? Jag har ingen bok på gång! En väldigt konstig känsla och ett tag visste jag faktiskt inte vad jag skulle göra, eftersom jag åker till biblioteket för att låna nästa bok till kursen, då är det faktiskt onödigt att påbörja en ny bok för att läsa 15 minuter. Det slutade bra med att jag faktiskt kom på att jag lämnat en engelskspråkig bok på hälft, eftersom jag började läsa svenska då skrivningarna var över. Men eftersom jag kommer skriva engelskan på nytt så ska jag ju fortsätta läsa engelska så jag kunde ta den, och jag kom faktiskt in i historien riktigt bra bara efter någon sida. SÅ ja, nu ska jag ännu läsa lite innan jag börjar sova. God natt!

Gamla goda tiden då jag enbart läste Polluxböcker (håller på att sälja bort en del av mina gamla hästböcker)

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar