måndag 24 februari 2014

Mette Självförtroende Infra Bergh

Jag är tillbaka. Tillbaka i södra Finland. Tillbaka i civilisationen. Och gud var jag har fått tillbaka blogglusten. Det finns så mycket att skriva om. Och SÅ.MYCKET.BILDER.ATT.GÅ.IGENOM. Men en vecka i Lappland gjorde nog gott. Vi hade en supervecka med super typer. Att ge nya mellannamn åt alla var helt tydligt en trend, mina vanligaste var självförtroende och infra (båda med en riklig klang av sarkasm). Och snö fanns det. På de djupaste ställena var det runt 140cm snö! Det var nog så att man sjöng in om man steg av snöskotern och inte steg på leden, ja jag har fastnat i snön en miljon gånger. Dock inte lika många som snöskotern fastnade och den måste grävas fram. Men ja kul var ordet, och jag blev inte ens farligt sur då vi spelade Monopol, jag förlorade inte, det gjorde NIKLAS!

Rasse med Lynxen


Jeppe älskade snön, verkligen älskade

Och Kumppis skulle leka med honom i snön, halkade och föll ner i drivan

Vår allas Rasmus

Vive kör


Säg inte att Lappland inte är fint!



Okej håll i er. JAG HAR KÖRT SNÖSKOTER! Det har alltså varit min dröm sedan jag var tre år att få köra och åka snöskoter. Nu har jag gjort det. Åkt många gånger och kört några, också ensam! Och ja det var alldeles sjukt kul, men med släde efter hade jag nog inte vågat, betydligt svårare!

Vår utfärdsmat är bättre än er utfärdsmat!

Nå ska jag vandra iväg till bilskolan, nu ska det köras bil. Puss på er!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar