torsdag 27 februari 2014

Die Wahl

Årets kursval börjar så småningom vara över. får nog tills n hel del kurser... Mellan 85 och 90 gissar jag på. Väljer bland annat en modersmålskurs som går ut på att läsa 8 böcker och skriva läsdagbok på dem, och så en kurs som går på internet, om hjärnan. Lite sådana här roliga kurser som lättar upp lite i en abiturients vardag. Så kvarstår ännu en gymnastikkurs och ja en massa prepkurser så klart. Och jag måste bara säga, är du scout får du nästan fem kurser till bara så där. Bara som exempel kan jag ju nämna Skärgårdsskepparkurs, YSP och Första hjälp kurser. Är väldigt nöjd, och ingen risk att det blir panik för mig med för få kurser, vilket ju också är skönt.

Oj då, det verkar som om jag då jag går ut gymnasiet har gått alla kurser i modersmål, utom kurs 9. Har jag berättat att jag gillar modersmål?

Inte många matematikkurser kvar heller, men vet ni vad jag tänkte idag? Tänk så skönt det skulle vara att ha en period, bara en period då man inte hade matematik. Inte med lång matematik...

Nu ska jag åka iväg till stallet, ha det bra!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar