lördag 2 december 2017

Göggrundan 2017

På torsdag förmiddag tog jag mig till skolan, mötte upp Jessi och satta mig i hennes bil. Så körde vi till Åbo, hittade båten jag skulle övernatta på med Jonathan och jag hoppade av där. Sedan såg jag tyvärr inte Jessi på resten av kvällen, men dock en massa andra vänner och på Glöggrundan i år. Det vill säga en barrunda runt Åbo för studerande. Vi började ensamma med Jonathan och egentligen var de tre första barerna ganska öda men det kan ju bero på att vi började genast man fick. Så småningom började det ändå synas fler människor och så slog vi ihop oss med hans studiekompisar och fortsatte så ett tag. Mot slutet splitsade vi upp med dem för att i stället gå och träffa Nicke och gick till våra två sista barer tillsammans med honom. Höll även honom sällskap då han åt en natchotallrik, och det kan ha varit det konstigaste restaurangbesöket jag har haft. Servitrisen sade en hel del underliga kommentarer och i trället för en portion fick vi in en enorm portion då hon trodde att vi alla skulle dela. Men det förstod vi inte efter att Nicke hade ätit upp hela portionen själv.

Så följde vi Nicke till hans efterfest, vi hade biljetter till den andra så sedan gick vi dit. Såg lite Panetoz uppträda, träffade lite mera bekanta och hade en rolig kväll. De flesta av våra vänner var på den andra efterfesten men vi hade det roligt i alla fall och även om det kanske inte är meningen med ett sådant evenemang var det ju kul at emellanåt sitta bara vi två och ha de där diskussionerna bara vi kan ha. Vi avslutade sedan natten med att ta en taxi tillbaka till båten och krypa ner i varan koj. Sov inte speciellt bra då kojen var så smal och Jonathan sade att han nog hört hur jag rullade omkring och slog i allting hela natten. Men supernöjd med evenemanget igen och nu är jag stolt "glöggmagister".

Den enda bilden där jag är med från evenemanget. Jag förstår inte hur det alltid verkar gå så att då det finns fotografer som fotograferar evenemang så fastnar jag aldrig med på bild. Vet inte varför och jag är ju inte jättetaggad på att själv fotografera om jag inte är någonstans för at fotografera. Men bilden på Nicke och mig är ju riktigt gullig.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar