måndag 11 december 2017

Att önska sig?

Bloggvärlden fylls just nu med en massa önskelistor till jul. Jag har själv gjort sådana tidigare år men i år får det nog utebli tror jag. Inte för att jag har någonting emot dem utan mest för att jag inte vet vad jag önskar. Jag har inte tidigare riktigt förstått det där med att inte önska sig men de senaste åren tycker jag det är så svårt. I år har jag en önskning som jag verkligen önskar mig och som känns någorlunda realistisk. Det är en duffel bag från Hela Hansen, en sådan som jag har men i 50L och i modell 2. Min nuvarande 90L älskar jag men hade gärna haft en till att ha med bara en vanlig dag. helt enkelt för att lätt kunna få med skolsaker, träningsgrejer och jobbgrejer i samma väska som inte blir för tung att bära på ryggen. Och den i någon riktigt snygg färg, har sett en vit och ljusröd samt en svart och pink, båda tycker jag är riktigt snygga.

Men annars, ingen aning. Klart det finns saker jag skulle vilja ha, men varken en ny kamera (då jag skulle vilja uppgradera en del) eller en hund känns helt realistiskt. Och även om både min telefon och min dator börjar vara på slutsträckan ska de nog hålla ett halvt till ett år till åtminstone. Samtidigt som man ju vill önska sig lite större grejer till julklapp tycker jag. För ja, jag behöver nya lakan och handdukar och så vidare men det är ju nog sådant som jag kan köpa själv sedan då jag behöver det på riktigt. Får ofta höra att jag ska önska mig någonting som jag "bara vill ha". men vad vill jag ha som jag inte tycker är praktiskt och behöver? Det jag egentligen skulle vilja ha mera av just nu är kanske kläder, få en lite mer varierande garderob, men man kan väl inte önska sig kläder bara allmänt och det är även svårt att ge bort tycker jag. Så ja, jag har ett dilemma med vad jag önskar mig men nu har jag i alla fall diskuterat lite kring ämnet.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar