fredag 8 december 2017

En månad läspaus och igång igen

Efter att jag i oktober läste ut boken "Wallflower", min prenumeration på BookBeat tog slut och jag slutförde min läsutmaning för året två månader innan året tog slut gick läslusten lite ur mig. Eller jag skulle kanske inte bekriga det så, jag beställde hem en fysisk bok, uppföljaren till "Röd drottning" och "Glassvärdet", jag har läst lite av den men i princip inte läst just någonting i november. Förutom de hundra sidorna i "Kungens fånge" som tredje boken i serien heter. Jag hade en hektisk november och även om jag var sjuk i princip hela månaden och i princip sängliggande i en vecka kände jag helt enkelt inte för att läsa. Tror att det kanske beror på att jag i oktober läste så ofantligt mycket och så att jag hade så mycket annat program också.

Nu har december börjat, jag jobbar inte kvar på Gainer och jag har en prenumeration på Nextory igen! Kom över ett erbjudande att få en månad för under en euro och självklart slog jag till, jag är ju en bokmal och har verkligen fastnat för e-böcker. Så nu har jag börjat att läsa igen, och dessutom är det ju så smidigt att alltid då jag har en stund över på spårvagnen, då jag väntar på någonting eller liknande så kan jag ta upp telefonen och läsa någon sida, för scrolla på telefonen skulle jag ju annars också göra i sådana situationer. Och att lyssna på ljudböcker då jag kör, går från ställe till ställe och så vidare. Har redan lyssnat klart en ljudbok och är på god väg med nästa.

Har ju också haft en super tur med att böckerna jag läst tidigare under året har räckt till läslust inlägg precis så här långt och nästa vecka har jag nu hunnit läsa böcker till. Blev lite orolig här i ett skede. För tillfället läser jag "Norra Latin" av Sara Bergmark Elfgren, som ju skrivit den populära serien om Engelsfors. Den här nya boken av henne är helt otroligt bra och jag vill egentligen bara läsa vidare, men samtidigt är den lite väl skrämmande på vissa ställen så nu då jag är ensam hemma har jag lite svårt att läsa den om kvällarna. Och därför läser jag även Denise Rudbergs bok Simone, som är den andra delen i hennes serie Sthlmqueens.

Så det är här jag ligger i min läsning nu, året börjar vara slut och snart måste man börja tänka på nästa års utmaningar och mål med läsningen. För jag gillar mål och så vill jag ha det.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar