tisdag 12 december 2017

En sen "den här veckan"

Hela eftermiddagen har min dator vägrat öppna blogger. Alla andra hemsidor har gått att öppna och snabbt men då jag skrivit in blogger så har sidan nog visat att den laddat klart men sedan är sidan helt vit. Nåväl nu fungerar det och nu tänkte jag skriva lite om den här veckan. Eftersom jag gillar att skriva dessa inlägg och de även verkar va uppskattade bland läsarna.

Jag förlängde mitt veckoslut lite genom att stanna i Porkala på söndag kväll, eftersom Jonathan åkte tillbaka först på måndagen. Vi hade en mysig dag där, jag pluggade lite på morgonen medan han ännu sov, sedan drack han morgonkaffe medan jag åt lunch och så spelade vi lite nostalgiska datorspel en stund. Mot kvällen åkte jag in till stan och gick först ut med Chili och sedan rastade jag även parson terriern Affe. I dag har jag varit hemma och pluggat hela förmiddagen, hade en föreläsning på eftermiddagen och så har jag rastat både Affe och Totti på kvällen.

I morgon på morgonen ska jag åka för att rasta Moya, så att han inte behöver vara hemma och bli stressad medan hans kattkompis ska till veterinären. Sen åker jag hem för att plugga det sista inför torsdagens tent. Dessutom ska jag rasta Totti igen och på kvällen blir det lite spontant megazone med de nya gulisarna, eftersom det var så få anmälda så fick vem som helt komma med, och jag älskar ju megazone.

På torsdag förmiddag har jag tänkt att jag skulle repetera provkapitlet för att sedan vid mitt på dagen gå iväg och skriva teten i översättning. Kursen har ju hållit på hela hösten så det blir skönt att få den avslutad. Genast efter det har jag faktiskt min sista skötsel av Nemo. Sedan flyttar han tillbaka till Esbo och behöver inte mera sällskap på eftermiddagarna. Lite synd då han verkligen är så söt och har en rolig personlighet. Sedan ska jag även gå med Totti igen.

Fredagen börjar jag med det sista seminarietillfället i kandidatseminariumet, sedan måste man verkligen bara börja jobba på egen hand. På kvällen blir det sedan StudOrgs julfest och Nicke kommer med som min avec, vilket är superroligt. Lite mindre roligt kommer vi antagligen ha nästa morgon då vi redan klockan 7 borde lämna huset för att åka till Porkala för att uppträda på grötfesten. Efter antagligen bara någon timme sömn ska vi ta tåget till Kyrkslätt och sedan åka ner med Rasse. Kan bli ett äventyr.

Desto mer planer har jag inte för lördagen men jag tror att jag i alla fall kikar in på Annan födelsedags-/adjöfest före hon åker till Australien. Söndagen är sedan tom i kalendern och jag hoppas att det förblir så.

Beställde för övrigt äntligen hem en ny kalender för nästa år. Oj vad det är jobbigt att försöka planera sitt liv utan en vettig kalender. Hur ska jag veta när jag kan vara på teaterövning eller om jag kan ta en Instagramvecka då? Ja ja telefonen hit och dit men jag ser allting betydligt klarare då jag får klotta i min papperskalender.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar