lördag 29 augusti 2015

Täktom hästar

Är som sagt i Hangö under veckoslutet. Och vad gör jag helst då jag är här? Jo träffar MTM folk och åker till Täktom och rider de tre gulliga estlandshästarna som finns där. Så jag har varit och rida idag. Red med två jag inte tidigare träffat och det var riktigt roligt, de hade planerat att jag skulle rida Rocker och lyckligare kunde jag ju inte bli. Han är bara så söt, taggar upp sig och har så mycket framåt bjudning och så. Först tog vi en tur i skogen och till stranden en sväng, så red vi tillbaka och fortsatte på plan. Jag hade inte ridit de här hästarna på plan tidigare och inte heller hoppat mer än kanske ett par språng med dem. Så det var riktigt roligt att rida där en stund och även hoppa lite, även där Rocker världens sötaste som taggade och ville dra mot hindren. Men inget i stil med Gallis så klart, märkte nog själv att jag är van att rida en häst som så lätt bara rusar mot hinder att jag höll in för minsta lilla och svängde av och gjorde volt av ren reflex då jag kände att hästen taggade upp sig. Men ja, väldigt roligt och tiden går så snabbt i stallet, höll på med hästarna i allt som allt fyra timmar. 


Nu ska vi så småningom åka och äta med mamma och på kvällen ska jag träffa MTM boysen från Hangö.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar