måndag 31 augusti 2015

Häst veckoslut

På lördagen red jag som sagt en hel del timmar på Rocker i Hangö. Det fortsatte jag även med på söndagen. Riktigt tidig väckning och iväg lite över åtta på morgonen för att kunna ta en tur i skogen tidigt med hästarna. Vi var bara två så Reegel fick bli hemma, Varken Rocker eller Raffe verkade bry sig hemskt mycket trots att de oftast blir lite orolia så fort deras ledare inte är med. Men en härligt pigg Rocker igen och en rätt lång skogstur med galopp över åker med diken att hoppa över och en häst som fick feeling och spurtade iväg. Sötnos.


Några timmars vilande i Hangö, packande och städande och sedan iväg mot Kyrkslätt. Där en ridlektion väntade för min del (gick i ridkläder hela söndagen då jag inte orkade byta om). Gallis har skadat benet så har sjukligt nu så det blev lilla Patsy för mig igen. Och hon var nog igen väldigt rolig och trevlig att rida, funderade faktiskt en stund om jag alls vill byta tillbaka till Gallis då han blir frisk (man jag ska i alla fall testa och då kanske jag minns varför han är så underbar). För jag gillar verkligen det mesta med Patsy, hon är trevlig att rida, går fint och är taggad på mycket. Jag älskar hennes storlek, hon är så liten, jag gillar små hästar mer än stora faktiskt, därför är det lite konstigt att jag fastnat så för Gallis men allt har ju inte med storleken att göra. Men så kommer vi till hennes humör, jag stör mig otroligt mycket på att hon alltid tycks vara så sur och bitchig. Det är ju antagligen någon sto grej och kanske en orsak till att jag brukar gilla valacker med, men jag tycker det är väldigt störande. Och  så är det också lite hennes temperament med att vara rädd för precis allting. Jag har inget emot en häst som lite skyggar och hoppar omkring lite ibland, men hon är rädd för varenda liten sak. Att läraren står i ett hörn eller att det hänger en rock helt stilla bredvid planen eller att det ligger en bom på marken. Det är störande! Men antagligen kommer jag då att rida henne ganska mycket nu så får se vad jag tycker sedan.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar