lördag 1 augusti 2015

Aa, där är en sån person

En TAG som går runt på YouTube, som passar lika bra att göra på bloggen.

Vilket tuggummi brukar du köpa?
Jenkki spearmint, allt annat är bajs och tappar smaken direkt

Vad har du alltid i kylen?
Jag bor ju inte ensam så det är inte jätte mycket jag som bestämmer, men jag skulle kanske säga smör

Har du mjölk i kaffet?
Dricker inte kaffe

Apple eller Android?
Apple

Spolar du vatten på din tandborste före eller efter att du lagt på tandkräm?
Både före och efter, torr tandkräm är ju äckligt


Hur står du vänd i duschen?
Snett bort från duschen, mot badrumsdörren

Knycklar du eller viker du ditt toalettpapper?
Knycklar, vem bryr sig om att vika sådant man torkar sig med och slänger bort?

Hur fördriver du tiden då du åker kollektivt?
Jag blir väldigt rastlös, kan inte ens sitta vägen in till Helsingfors, måste antingen spela eller surfa på mobilen eller det som jag har börjat med nu under jobbresor är att läsa i tåget, har med min pocketbok och läser de 20 minutrarna (har inte kunnat läsa de två senaste dagarna på grund av pirret över studieplatsen).

Fönsterplats eller gångplats?
Om jag åker ensam fönsterplats, är man ett gäng som åker någonstans så gångplats. På grund av att man blir så jäkla utfryst om man sitter vid fönstret då, för den som sitter vid gången vänder sig så att den ser alla andra, det vill säga med ryggen mot den som sitter vid fönstret, och man har dessutom skitlång väg till de andra och hänger inte med i diskussionen.

Stressad eller lugn?
Knappst någon som undgått att jag är ett stressmonster, en stress narkoman. Stressen har fått mig att må så sjukt dåligt, men ändå kan jag inte sluta.

Tålmodig eller otålig?
Både och skulle jag säga. Som sagt om jag åker med något fortskaffningsmedel är jag väldigt otålig för då blir jag sjukt rastlös, vet inte vad det är men jag måste bara göra någonting. Men hanterar jag till exempel hundar eller hästar är jag sjukt tålmodig. Jag vet att det inte hjälper att stressa där och att saker går snabbare om man är lugn och bara har tålamod att vänta ut allt.

Planerare eller impulsare?
Planerare, även om jag försöker lära mig att bli mer spontan och impulsiv, för jag tror att det skulle vara sjukt nyttigt för mig. Men helst ska jag veta vart och när vi ska någonstans, vill gärna ha kontroll (seglatsen till Jussarö var utmärkt för att motverka det här, och för första gången kunde jag bara ta det lugnt och helt enkelt hänga med i den impulsiva stämningen)

Uppklädd eller nedklädd?
Nedklädd, ingen annan älskar väl att gå i mjukisbyxor så mycket som jag

Sover du med dörren öppen eller stängd?
Stängd, förr sov jag med den på glänt, nu hr jag börjat stänga den helt. Vet inte varför, känns bara så.

Vilken sida av sängen sover du på?
Ja det här med mig och sova, jag sover på all yta jag bara kan, och om det finns en annan person helst fastklistrad i den.

Hur ser din fotomin ut?
Någonting i stil med det här




Musik eller böcker?
Böcker, är för omusikalisk för att kunna uppskatta musik till 100%

SMS eller e-post?
SMS, älskar att messa

Sött eller salt?
Salt, chips vinner godis alla gånger

Kan du nå din näsa med tungan?
Nej, inte om jag inte trycker ner näsan med fingret och nu kan jag inte ens då för den rörelsen gör för ont i mina opreationssår

Tror du på spöken?
Jag är mörkrädd och rädd för allt sådant, har lite det att jag inte tror på det men är skiträdd i alla fall

Tror du på ailiens?
Jag tror att det finns liv annan stans än på jorden, det måste finnas en planet någonstans med samma förutsättningar som jorden i det oändligt stora universum. Men nej jag tror inte att de ser ut som gröna gubbar med åtta ögon.

Vad händer efter döden?
Jag vill tro att energin och själen från någon bortgången frigörs och finns kvar i någon form. Hur vet jag inte men tänker mig typ i naturen, i vinden och i havet.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar