söndag 23 augusti 2015

SUP

Idag har jag testat något väldigt väldigt trendigt. På förmiddagen skickade min syster ett mess om jag var intresserad av att komma med och SUPpa med henne och hennes kille, det vill säga stand up paddla. Visst ville jag det och hon sade att jag skulle ringa och boka ett bräde till samma tid som de hade bokat. Tyvärr visade det sig att stället bara har två stycken bräder, så det skulle inte gå. Men efter en stund kom det ett nytt mess att nog hinner man ganska mycket på en timme så vi kan nog turas om och så fick jag följa med i alla fall. Det var riktigt roligt. Först stod jag på knä för att känna mig lite säkrare i början. Så då jag steg upp var det lite vingligt och ostabilt en riktigt liten stund men sedan hade jag inga problem att stå där och paddla mig framåt. Inte ens svallvågor från båtar som åkte förbi gjorde någonting. Lite tungt om man körde fullt och ville komma snabbt framåt, och ja ett galet bra sätt att solbads på. Bättre solning kan man nog inte få än just vid vattenytan. 


Men den gassande solen ledde också till solsting för min del... Om någon vet vad det beror på att jag aldrig tidigare haft problem med solsting men denna sommar fått det varje gång solen ens har visat sig så säg till och säg vad jag ska göra. Och inte då att jag ska ha hatt på huvudet och dricka vatten, för det har jag gjort mer än någonsin nu just för att jag haft det här problemet.










<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar