tisdag 4 augusti 2015

Lägret i mobilbilder

Scoutläger, så härligt som vanligt. Har tagit några dagar att smälta det och vila upp sig till en normal människa. I och för sig då jag tänker tillbaka känner jag inte riktigt att det var något speciellt som hände, inget superroligt som lätt blir sommarens höjdpunkt och inte heller någonting tråkigt. Bara ett allmänt bra och kul läger. Jag är nöjd trots att Jonathan inte var där, jag har så fina vänner.

Jag hade med mig kameran. Var stolt över att jag fått den och rymmas i min väska så att jag inte behövde ha den skilt. Men där i väskan stannade den hela lägret också, jag rodde inte ens den. I början hade jag alltför stressigt för att hinna fotografera och i regnet ville jag inte riskera, då skurarna var riktigt ordentliga. Och så blev det helt enkelt inte av. Mobilen hade jag ju med mig hela tiden så på den finns i alla fall en del bilder. Visar några här, som lite visar mysighet och händelser.

Beni och jag på bygglägrets första dag, då vi endast var 13 ledare på ön. Så småningom skulle det bli närmare 100 deltagare

Min outfit en stor del av lägret, eller ja, det var ju inte jag utan Guldmanen. Han som varje dag hade en tävling för patrullscouterna. Synd nog råkade jag alltid vara borta då han var på plats...

Det fanns tre lägerhundar som var på lägret några dagar var, så härligt enligt mig. Den första av de tre var lägrets yngsta deltagare, Cavalier Kings Spanieln Lilo på 3 1/2 månad. Alla bilder i Nattans Öga tältet blev så här röda då tältet är ett rött och vitt cirkustält.

Andra hunder, Kyllis hund Happy var en försiktig liten tjej som nog blev min vän också. Väldigt söt.

Junttis familjs hund Jeppe kom ut till holmen tillsammans med Cappe i slutet. I början bytte vi ganska mycket med Cappe vem som hade honom men efter första dagen hängde Jeppe nog med mig till lägrets slut. Här har han det riktigt mysigt en natt i tältel. På mitt liggunderlag, under min sovsäck och huvudet på min dyna. Jag vär självklart bara glad att ha honom att krama under nätterna. 

Världens bästa lag i volleyboll turneringen. team Baywatch. Vi tog en klar ledning med efter att bollen flög i havet i mitten av vår första match och Kakkis i äkta Baywatch anda dök efter den tappade han sina glasögon i havet. Resten av matchen var han i havet och sökte dem och vi tvingades spela med en man mindre. Vilket ledde till en förlust och att vi inte gick vidare. Måste faktiskt säga att jag tycker det var orättvist att vi tvingades rotera och byta servare trots att vi inte mist serven, bara för att vi hade fått för många poäng i rad... Maskoten Happy var inte lika villig som vi andra att vara med på team selfien.

Jag tror jag bara såg två grodor/paddor under lägret. Väldigt chockad eftersom Bredskär är paddornas paradis. Men medge att denna lilla är galet söt.

En hängmattsselfie då jag efter lite krångel fått upp min hängmatta och äntligen kunde lägga mig i den.

Sista kvällen. En bild jag bara älskar. Kan inte låta bli att le varje gång jag öppnar min telefon och ser denna bild som bakgrund. Cappe, Kyllis och jag tog en paus från dansandet på discor sista kvällen, satte och och kollade på solnedgången och talade en stund. Jag kom på att jag ville ha en bild på det och som på beställning några minuter senare dök Pape upp och frågade om han också fick sätta sig med oss. Jag sade att han först måste ta en bild på oss och här är resultatet. Detta är kärlek, två väldigt bra vänner. Ja folk har lite roligt åt att jag är så bra vän med min pojkväns lillebror, men faktumet är ju att jag blev kompis med Cappe före Jonathan.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar