fredag 21 augusti 2015

Sommarmusik

Snart börjar sommaren lida mot sitt slut och så småningom börjar även min skola. Men innan det ska jag ännu hänga mig lite kvar i sommarfunderingar och nu fundera lite över musik. För när jag nu nämner det vet jag att ni alla kommer att hålla med mig. Det finns vissa artister, Tomas Ledin, Markoolio, Medina, Norlie och KKV och så vidare som vi i stort sett lyssnar på nästan bara på sommaren. Och jag har försökt komma fram till varför. Har jag hittat ett svar? Nej egentligen inte, det är ju inte för att de här artisterna bara gör låtar om sommaren, det gör de inte.


Och en annan sak, vi hör låtarna bara en period under året, i ungefär tre månader. Hur kan vi då kunna låttexterna utan till? Hela låtar, jag kan inte texten till några andra låtar så bra som till sommarlåtarna.

Vilka är era favoritlåtar under sommaren? Vilka återkommer varje år och vilka är sommarplågorna i år för er?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar