måndag 5 december 2016

Vad jag önskar mig i julklapp

Det här året kommer vi ju att vara på resa under julen och jag tror överlag att det blir ganska få julklappar i år. Men en liten önskelista har jag nog för det. Här är den.

Det som mest snurrat i huvudet på mig är en prenumeration på Bookbeat. En ljud- och e-bokstjänst som vad jag har förstått ska vara bland de bästa. Den kostar drygt 16€ i månaden och det blir ungefär 200€ i året. Och hur mycket jag än skulle vilja känns den summan lite olustig att betala just nu.

Så skulle det ju vara kul med någon bok kanske. Har ingen speciell i sikte men just nu är jag lite inne på feelgood böcker som inte kräver ansträngning. Bland annat Lucy Dillon skriver väldigt mysigt och lätt tycker jag. Och just nu orkar jag inte riktigt läsa på anat språk än svenska.

I flera år har jag haft tankar i bakhuvudet om en ny kamera, men det känns kanske inte ändå som den där grejen jag vill önska. Så även om jag är sugen tror jag att jag inte prioriterar den så högt på önskelistan.

Saker som alltid går hem hos mig är ju te och springbyxor. Det får jag inte tillräckligt av. Hade egentligen tänkt ha tre saker på denna punkt men kom inte på en tredje. Egentligen önskar jag mig inte så mycket speciellt just nu, men jag tycker om att bli överraskad och så. Och jag gillar ju det mesta, jag kan ju bli hur glad som helst över någonting litet och roligt eller någonting stort och fint, allt gör mig glad. Och det största är ju självklart resan till Vietnam!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar