måndag 12 december 2016

Hörlursstrul

På fredag då jag inte fick sömn så tänkte jag som vanligt ta och lägga en podcast i öronen och somna till det. Men ur hörlurarna hördes inget ljud. Inte trots att jag gjorde vad. Jag brydde mig inte så mycket då, somnade riktigt bra ändå och kollande närmare på hörlurarna på lördag. De fungerade inte nu heller. Jag tänkte att då har de väl gått sönder, och på söndagen promenerade jag sedan in till centrum och köpte mig ett par nya hörlurar. Gladeligen öppnade jag paketet, stoppade in dem i telefonen lade lurarna i öronen och tryckte på play. Inget ljud hördes. Det var alltså inte hörlurarna det var fel på, utan telefonen och det är ju ett betydligt större problem. Så jag började med att putsa hörlursuttaget, så som apples hemsida föreslog (det var det enda tipset jag kunde använda mig av där) men inte började det höras någonting trots det och trots att jag pillade ut en hel del damm därifrån.

Jag suckade flera gånger och tänkte att jag måste gå till en Applebutik i dag för att i alla fall försöka lösa problemet. Så i dag på morgonen kände jag mig ganska uppgiven och tänkte testa en gång till. Pluggade i lurarna, lade den i örat och tryckte på play. Och plötsligt hörde jag hur de berövade prata om hundar i mina lurar. Jag trodde nästan inte det var sant, men någonting har hänt under natten och nu fungerar det tydligen. Nu hoppas jag bara att det kommer att fungera under åtminstone hela resan, det är nästan en mardröm att inte kunna lyssna. Jag lyssnar så mycket, inte på musik men på någonting, flera gånger per dag.

Men mina nya hörlurar är galet snygga i varje fall!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar