måndag 5 december 2016

Så galet att jag nästan saknar ord

Tillsammans med Jonathan såg vi filmen "Fantastic beasts and where to find them", en ny film som utspelar sig i Harry Potter världen men som inte handlar om samma personer. Dessutom utspelar den sig i New York i stället för i London, så man får se trollkarlssamhället där. Först var jag lite tveksam mot det, tänkte lite att kan inte den världen få stanna i Storbritannien men det fungerade riktigt bra trots allt.

Det handlar alltså om Newt Scamander, som spelas av Eddie Redmayne, som har en kärlek till all sorts kreatur i trollkarlsvärlden. Han samlar på dem och försöker bland annat rädda utrotningshotade arter. Den som inte blir lite småkär i honom tror jag ljuger, för han är väldigt gullig och charmig, och så har han förmågan att se någonting gott i alla. I alla fall i djuren, och det är ju det viktigaste.

Ungefär halvvägs in i filmen tänkte jag att det här filmen är så otroligt bra, jag älskar den! Tänk en film som utspelar sig i Harry Potter samhället och dessutom handlar om djur. Låter som typ det bästa för mig. Och jag måste faktiskt fundera om det bara är den bästa filmen jag sett på väldigt länge eller om den faktiskt kan klassas som en av mina absoluta favoriter. Den tävlar faktiskt lite med orginalfilmerna, men eftersom storyn är så utarbetad i dem och böckerna är det bästa som finns tror jag att de vinner. Men ja, jag gillade filmen väldigt mycket. Väldigt mycket.

Då vi kom ut ur salen var jag nästan ordlös. Jag kände bara en sådan enorm lycka inuti mig och alldeles salig vände jag mig till Jonathan och sade att jag tyckte den var så otroligt bra. Han svarade att det var ju kul, och då märkte jag att han inte alls har samma åsikt. Sanningen är att han inte riktigt gillade den alls. Men så har man olika åsikter och jag skulle ändå rekommendera att ni skapade er egna åsikt, för den kan ju vara samma som jag har. Och tycker ni om den ens en tiondel så mycket som jag gör är det värt det, definitivt. I väntan på de följande filmerna bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar