söndag 4 december 2016

Tre studiestäder under samma vecka

Hej från Vasa. Jag är här. Och jag tycker inte om att ingen annan är vaken. Okej och nu till roligare saker. På torsdags efter skolan hoppade Anna och jag in i hennes bil och styrde mot Åbo. I Åbo deltog jag sedan i sällskap av Jonathan, hans kompisar och mina i Glöggrundan. Som för de som inte vet är en barrunda för studerande. En massa finlandssvenskar som gick runt i staden helt enkelt. Var riktigt kul, det går ut på att samla stämplar på varje ställe och sedan bli en viss grad, och varje år kan man få en högre grad. Så eftersom det var första året för oss skulle vi ha åtta stämplar och bli kandidater, vilket vi blev.

På fredagen tog jag sedan buss upp till Vasa tillsammans med Jonathan och här ska jag nu stanna till tisdagen. I går på kvällen gick vi ut på en drink och planen var egentligen att jag skulle se det omtalade Ollis. Men så är ju grejen den att där tydligen alltid är väldig kö, och jag avskyr att köa. Så hur bra ett ställe än är kände jag inte riktigt för det så vi skippade det. Jag antar att jag nog kommer att uppleva det. I kväll ska vi gå och se "Fantastic beasts and where to find them" på bio. Det ser jag fram emot riktigt mycket. Man kan aldrig få för mycket av Harry Potter världen ju.

Inte härifrån men det finns sjukt mycket snö i Vasa och mera kommer hela tiden.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar