tisdag 18 oktober 2016

Kattungsmys i kubik

Som sagt har jag varit på  holmen med Jonathan den här helgen. På fredag då jag var hemma hos honom och väntade på att han skulle komma hem föreslog hans pappa att vi skulle ta med Doris, och självklart hoppade jag på idén. Jonathan var som väntat inte lika ivrig men med följde hon i alla fall och det har gått hur bra som helst. Hon är kanske den trevligaste katten jag träffat. Hela tiden vill hon vara med, är nyfiken och ska hålla koll på allt man gör. Hon var med och tände eld i kaminen, kom med ut då man ska besöka utedasset (trots att hon sedan inte vågade gå längre än terassen) och kom till och med in i bastun då vi badade. Och då hon blev trött gick hon inte iväg och tog en lur, nej hon sökte så klart upp en famn att slumra i eller någon att ligga bredvid. Jag får nästan lust att skaffa katt själv, bara den skulle vara som hon. Hoppas hon alltid hålls lika social och att det dessutom är lätt att ha med henne. Enda störande var att hon skrek hela bilvägen, men väl framme var det inga problem. Bästa Doris, vill ses snart igen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar