torsdag 27 oktober 2016

Hur gå i Finland på vintern?

Då jag började gå 10 000 steg om dagen var det sommar, slutet på sommaren men i alla fall. Det har gått bra fram till någon vecka sedan. Jag vet allvarligt inte hur jag ska göra, för nu är det så mörkt och kallt och dåligt väder ofta. Och det räcker inte med att gå till och från skolan, jag måste gå lite mera. Och jag vågar inte gå runt i parkerna vid mig efter att det blivit mörkt, och det är ju mörkt ungefär när jag kommer hem. Jag vill verkligen gå de här stegen varje dag, men under dagarna är jag i skolan och et känns verkligen inte kul att gå då vädret är som det är. Igår till exempel hade jag tagit på mig för lite kläder och dessutom snöade det då jag skulle gå till skolan. Så det gick inte utan jag hoppade på spårvagnen, jag borde ha förberett mig bättre men i alla fall. Jag tycker det är störande. I dag är jag till all lycka ledig och i Porkala med Vili, så i dag borde det inte vara ett problem. Men jag vet faktiskt inte hur det ska gå hela vintern, för inomhus blir inte tillräckligt helt enkelt.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar