onsdag 5 oktober 2016

Inledande

Förra fredagen var det som jag nämnde inledande sits. Årets första sits som alla får delta i helt enkelt. Både gulissitsen och internationella sitsen hålls före, och eftersom jag självklart deltog i gulissitsen var det inte skolårets första sits för mig men galet roligt var det i alla fall. Som bordssällskap hade jag förutom en av mina egna gulisar och en annan gulis, tre stycken utbytesstudenter, två från Frankrike och en från Nya Zeeland. En stor del av diskussionerna gick alltså på engelska. Riktigt roligt att träffa nya människor, och det är ju alltid roligt att sitsa. Efteråt hade jag en bartur, vilket jag också gillade, har först nu insett hur roligt det är att stå bakom baren. Även om det kan bli rätt stressigt ibland så gillar jag att stå där, ta emot beställningar och blanda drinkar. Och den där ena timmen går helt otroligt snabbt i baren. Gick hem genast efter min bartur så snabbt jag kom iväg på grund av begravningen nästa dag.

Vad händer här? Jo punschen kommer in så klart, och vi sjunger punschen kommer under bordet.

Ville! Så roligt att få lära känna honom bättre den här hösten i och med tutorskapet, och han tycker nog om mig egentligen.

Maria och Sarah från min klass


Tack för bilderna Sofia! Alltid roligare att blogga om det finns bilder som hör till ämnet.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar