måndag 10 oktober 2016

Jobba hårt för att förtjäna ledig helg

Den här veckan kommer betyda skola och skolarbeten i mängder. Har flera dedlines den här veckan och jag har bestämt mig för att jobba all min lediga tid på dessa arbeten under fem dagar. Så mellan föreläsningarna kommer jag att varva med lite träning och så skriva, söka information och allt vad det innebär. För jag vill och måste få dessa saker klara innan fredag. Eller jag har halv fredagen på mig också, men sedan. För på fredag kommer Jonathan att köra ner till södra Finland, och vi åker direkt för att fira ett mysveckoslut tillsammans. Det är bland annat årets sista kräftor som gäller, mest för att vi aldrig åt de kräftor vi planerat under sommaren och jag blev lite ledsen då. Och man kan ju aldrig få för mycket kräftor. Och det känns verkligen som att det lönar sig att ge järnet de här dagarna för att sedan helt strunta i skolarbete.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar