tisdag 20 september 2016

SPEX!

Vet inte om jag berättat om det på bloggen tidigare, men på våren drog ett projekt i skolan igång. Jag var med från början och började bygga upp StudOrgs alldeles egna spex, en sorts teater som är vanligt att man håller på universitet. Mycket sång, dans och publiken får vara delaktig och så vidare. Jag var med och skriva det och nu har övningarna äntligen kört igång. Jag spelar faktiskt en av de två huvudrollerna som äventyrar i berättelsen. Och det är galet roligt, jag är sjukt taggad. Det är härligt att få skådespela lite igen, och på söndagen kör teatern dessutom igång. Underbart! Tror inte jag kan få tillräckligt av att spela teater. Dessutom har jag på mitt ansvar att skriva en kost sketch till GulisMOJ om några veckor som tutorna ska framföra. Det blir många manus att hålla koll på men vad är nu bättre än det. Jag älskar det här!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar