måndag 19 september 2016

När ska jag bli frisk?

Jag blev förkyld under introveckan, två och en halv vecka sedan. Och nu jävlar är jag trött på att vara sjuk. Ja jag har inte vårdat mig på bästa sätt eftersom jag ändå måsta delta i alla evenemang som tutor och därför inte heller blivit friskare. Men nu har jag vilat i flera dagar, gått på lite promenader och på onsdagen kunde jag innehålla mig borta från badmintonplanen men i alla fall. Jag trodde jag var på bättringsvägen, så åker jag på scoutmöte och mitt igenom inser jag att nu känns det återigen värre i halsen och jag känner att jag kan helt enkelt inte ropa åt barnen på andra sidan gården att komma tillbaka, jag har inte röst som klarar det. Och det gör mig så frustrerad. Jag vill vara frisk, kunna träna ordentligt, kunna vara med på alla evenemang utan att bli så trött och annars och kunna leva ett liv utan den här hostan och snuvan. Som vi alla tutorerna kunnat konstatera, tutorebolan tar dig vad du än gör och den lämnar dig aldrig. Tror inte det finns någon tutor som inte blivit sjuk, så därför är det bara att kämpa på trots förkylning.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar