onsdag 14 september 2016

Årets PH

Många som känner mig vet att min bästa guilty plesure är Paradise Hotel. Dokusåpan, realityprogrammet som man alltid får så mycket suckar och huvudskakningar då man berättar att man följer. Nå ja, faktum är att jag inte skäms för att kolla på det, sanningen är ju att om man är tillräckligt smart förstår man hur dumt det är. Men underhållande är det för det. Men det var inte det jag skulle skriva om utan mer vad jag tycker om förändringarna i år.

Det är ett nytt hotell, och det är ju så klart roligt, jag tyckte inte så mycket om att de två senaste säsongerna spelades in på samma hotell. Så mycket om själva programmet kan jag inte ännu säga, tycker det går väldigt trögt framåt än så länge men det har ju bara kommit ut två avsnitt än så det är väl helt okej. Någonting som däremot inte är okej är att det kommer ut två avsnitt i veckan, bara två! Förr kom det ut tre i veckan, måndag till onsdag kväll. En PH vecka är tre dagar och var tredje dag är det parceremoni. Så är det nu också men en PH vecka är uppdelad på två riktiga veckor, två av dagarna en vecka och en en annan. Nej, det är dumt, man hamnar ju vänta så länge och det bryts ju på fel ställen nu.

Och dessutom är avsnitten betydligt kortare, de är ju bara en halv timme. Förr var de nästan en timme om jag inte minns fel, 45 minuter i alla fall. Nej, tydligen behöver de skära ner här också och har inte längre en lika stor budget. Så nej, längre och fler avsnitt tack!

Och så till den obligatoriska frågan, min favoriter så här långt? Jag har fastnat totalt för paret Hampus och Cornelia, hejar på dem just nu. Annars gillar jag Tarzan av killarna och av de andra tjejerna har jag inte fastnat för någon ännu. Kollar ni? Vad tycker ni? Om deltagarna och nya upplägget av tiderna?


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar