onsdag 7 september 2016

Ordning på livet

Dagen började med föreläsning i statistik efter en natt med för lite sömn, kunde helt enkelt inte somna. Redan igår på kvällen då jag låg och inte kunde sova bestämde jag mig för att jag i dag, mellan skolan och att jag åker iväg på förfest och sedan vidare till en karaokebar med gulisarna, ska jag organisera livet. Stryka bort så många punkter som möjligt från min to do lista och så. Jag brukar beskriva mig lite som en stökig perfektionist. Jag är aldrig så tillfredsställd som då jag har allt i kalendern färgkodat och inrutat på rätt tidpunkter och allting redigt runt omkring mig, men jag tycker inte om att städa så jag har det ofta ganska stökigt ändå. I alla fall så städade jag mitt rum, skickade iväg ett mejl angående ett jobb, kollade igenom kurser, tackade nej till ett erbjudande om ett heltidsvikariat som modersmålslärare i ett halv år. Synd, men jag kunde helt enkelt inte få ihop det med skolan.

Och nu känner jag första gången på en stund att jag verkligen har koll, jag har mitt liv organiserat mer än en vecka framåt ungefär och det känns som att saker nog kan lösa sig. Jag mår alltid betydligt bättre efter att jag varit effektiv och tagit tag i saker. Bästa känslan helt enkelt. Jag har ett häfte där jag skriver upp alla saker jag måste göra, oberoende av hur stora eller små saker och hur skyndsamt det är med dem. Och igår lade jag upp målet att jag varje dag ska kunna stryka bort minst en av sakerna, för då blir det gjort och jag vet att jag lägger till mindre än en sak per dag. Måste bara få skriva om hur taggad jag är just nu på grund av den här organiseringen jag gjorde.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar