lördag 24 september 2016

Inte okej

Jag är trött på orimliga krav som bara går åt skogen i alla fall. I engelskan ska vi filma in en presentation i stället för att hålla den framför klassen, varför? Det är inflikad, jag har med stor möda satt som tur bara en knapp timme på att klippa ihop den, sedan misslyckades exporteringen första gången, så fick ta om det. Försökte ladda upp filmen på dropbox i ett halv dygn och får svaret att det inte gick. Redan efter deadline tar jag några djupa andetag och trycker snällt på att datorn ska ladda upp filmen igen. Men allvarligt, ja det är okej att ha oss att filma in en video, vi studerar ju faktiskt medier och jag trivs ändå framför kameran, trots att det alltid är lite jobbigt med ett språk som inte är det mest flytande. Men att det sedan inte ens finns ett klart inlämningssätt. Utan det krävs att vi ska ladda upp videon på internet för att sedan kunna länka till det. Och där tycker jag faktiskt gränsen går, en föreläsare kan inte ha oss att ladda upp någonting på oss själva för att få en godkänd kurs. Visst du kan göra saker privata och så vidare men i alla fall. Vi ska i alla fall försöka lägga upp det på dropbox och sedan göra mappen öppen och länka till den, för YouTube tänker jag inte lägg upp den på.

Och dessutom var det så mycket strul med att få allting inflikat, då två av de tre timmarna vi hade reserverat gick åt till att prata med diverse olika människor på skolan för att få reda på hur man får låna kameror. Systemen har ändrat och ingen visste riktigt, bara en sådan sak, att sätta oss att filma in utan att veta om det ens finns möjlighet till det. För att kräva att man ska ha en egen kamera är inte rimligt någonstans, och då måste man få låna från skolan. Och det kan inte heller fungera så här. Ibland bara måste jag få skriva ut min frustration på hur vissa saker sköts.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar