måndag 9 maj 2016

Störig tjej och första avramlingen på länge

På torsdag red jag två ridlektioner, båda ute i skolskenet. Först min vanliga lektion på Patsy. Först då jag kom till stallet hittade jag inte henne och så visade det sig att ingen hade hämtat in henne, fick nästan lite bortom men bra gick det och hon var världens gulligaste då jag hämtade henne ur hagen. Men sedan. Shit vad störande hon var, hon tog inte skänken alls och vägrade samarbeta. Det fanns bara riktigt långa spön till hands och det brukar man inte kunna ha på henne men jag tänkte att jag får väl testa för det blir inte annars till någonting. Lite skärpte hon sig då men nej det var inte en bra lektion.

Som tur blev det bättre sedan då jag hade hopplektion med favorithopponyn Lucky. Jag dör över hur söt han är och han hade riktigt bra tempo och hoppade bra. Vi övade gymnastikserier, in and out hinder och sådant. En gång tog han avstamp lite långt ifrån och jag hängde inte riktigt med så nästa gång sade läraren att jag skulle sitta i lättsits mycket före in and out hindret, vilket man tydligen annars också skulle men det kändes ovant för mig. I alla fall så gjorde jag det och tydligen hade Lucky tyckt att det var lite skrämmande att hoppa så långt ifrån förra gången så han bestämde sig för att stanna. Jag som var på väg över hindret hade inte en chans utan flög i en fin båge över hindret men utan ponnyn. Landade bra och slog bara sidan lite, inget allvarligt som tur och sedan fortsatte lektionen lika bra som innan. Första gången på riktigt länge jag gjort en ofrivillig avsittning, kan ju tycka att det var dags igen. Synd för de andra så var det inte min egen lektion och jag kommer inte vara i stallet ens samma dag på två veckor, ingen kaka för dem.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar