måndag 23 maj 2016

Sommarlov?

Ja nu är första året på universitetet över. Tänk så sjukt egentligen, jag började ju nyss och visste ingenting och jag var galet nervös för att inte hitta vänner i gruppen. Nu i efterhand kan jag ju bara skratta åt det, vänner det finns det i min klass! Men inga föreläsningar mer, bara dryga 10 sidor essäer att skriva mera. Vädret är perfekt sommarlovsväder och jag gick faktiskt ut och testade att geocacha i stan. Gick runt mest i Brunsparken och letade, hittade tre stycken på kort tid. Insåg att det är betydligt lättare i stan och att det inte finns så mycket cachar med så hög svårighetsgrad. Men roligt var det i alla fall, att solen dessutom sken och det var otroligt varmt gjorde det ännu bättre.

På eftermiddagen åkte jag till skolan för att ha spexmöte. Historien börjar ta form och snart kan vi nog börja skriva manus på riktigt. På hösten är det planerat att Soc&Koms första spex ska äga rum. Jag kommer självklart att stå på scenen och så är jag då med i manus- och planeringsgruppen redan nu. Kan inte berätta riktigt någonting men det kommer finnas inslag av sådant jag gillar riktigt riktigt mycket!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar