onsdag 11 maj 2016

En hälsning till alla cyklister på Porkalavägen

Jag kör ofta på Porkalavägen. Det är en smal och kurvig väg där det är dålig dikt och dessutom rör sig mycket vilda djur. Naturen och djuren ör fina och jag förstår att det under soliga dagar är ett nöje att cykla ner till udden löngs den här vägen. Speciellt om man har cykling som hobby. Där nera finns ju dessutom Porkala Marin med café och restaurang. Men snälla ni som cyklar där ni kan väl tänka efter lite.

Som jag sade ör vägen smal och kurvig, det finns två rakor på vägen. Att köra bakom en eller flera cyklister går inte så man måste köra förbi även där sinten är sämre. Själv söker jag självklart ställen där jag ser så bra som möjligt och kör om. Men det är oberoende en obehaglig och till och med farlig situation. Varför då göra den ännu farligare? För det första, i början av vägen finns en cykelväg, snälla använd den dä den faktiskt finns där intill vägen. O h för det andra, det viktigaste, det är förbjudet att cykla i bredd. Om någon kan berätta för mig varför dessa cyklister allt som oftast cyklar två eller till och med tre i bredd. Det är farligt och bryter dessutom mot lagen. Jag avskyr dessa situationer, vilket lett till att jag avskyr cyklister på Porkalavägen, så snälla bete er alla där ute i trafiken. Speciellt ni som cyklar på farliga ställen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar