onsdag 25 maj 2016

Sommaren fortsätter med skolarbete

Dag två i Porkala. Vilmar har så varm att han inte ens vill gå ut och gå, så då vi går går vi någonstans och simmar. Men jag måste egentligen sitta och skriva hela hela tiden. En kursdagbok börjar nu vara klar, har lite kvar att skriva men jag har alla anteckningar till det hemma så det är bara att skriva ihop det i kväll. Värre är det med själva kursessän, en essä om valfritt ämne om någonting som behandlats under kursen. MEN man måste referera till minst fyra bokkällor. Jag har lyckats få tag på exakt två böcker och två essäer som räkas som källor. Det betyder alltså att jag måste hitta någonting att skriva om som nämns i alla fyra, inte det lättaste kanske. Som tur får man skriva på svenska trots att undervisningen gick på engelska. Men jag satsar på att i dag och i morgon samla all fakta och på fredag förmiddag skriva ihop det och sedan skicka in. Nu är jag ändå förtjänt av en paus i solen med en bok.

Tulpanerna i Kungliga trädgården som ersatte Amsterdam

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar