onsdag 24 juni 2015

Sommartävling 2015

De som följt min blogg en tid kanske minns för två år sedan då vi hade en så kallad sommartävling våra scoutledare emellan. Och inte för att skryta var det ju förresten jag som tog hem allting och vann fyra biobiljetter samt att få vara med och planera nästa program för ledarna. Vi hade en lista med 50 punkter på saker man skulle göra och fotografera och ladda upp bilden för att få poäng. Varje sak man gjorde gav ett poäng och jag fick till slut 47 av 50 möjliga poäng. Nu är alltså konceptet tillbaka i år igen, lite förnyat och inte lika lätt heller. Det finns fyra olika kategorier, så att olika saker ger olika mycket poäng. Och gissa vem som återigen tänker satsa stenhårt och ta hem det? Ja, jag ska försöka vinna igen, lite nervös är jag, var inte så svårt senast men jag tror att det kan finnas revansch sugna personer som vill ta tronen av mig. Men nej, jag är tävlings människa, jag ska vinna. Här har ni årets lista på saker.


Kategori 1, värda 1 poäng

  • Cykla
  • Picknick
  • Segla
  • Besöka Sveaborg
  • Plocka jordgubbar
  • Vattenskida/ åka wakeboard
  • Bada bastu
  • Grilla på öppen eld
  • Sova i tält
  • Spela fotboll
  • Besöka Borgbacken
  • Klättra i träd
  • Paddla
  • Fiska
  • Ta en groupie
  • Äta burgare
  • Gå på plankan (måste väl med flit fixa så att jag glömmer någonting efter mig på lägret och måste vandra...)
  • Disco
  • Brunch
  • Äta glass i solen
Kategori 2, värda 2 poäng
  • Vattenjumppa
  • Klippa gräs åt mamma (mamma med på bild)
  • Åka naken på ring efter båt
  • Sova under bar himmel
  • Pussa främmande man/kvinna
  • Åka utomlands
  • Rensa fisk
  • Gå på bröllop/ dop (de skämtar att tävlingen började först 20.6, mitt bröllop räknas inte)
  • Cirkus/ festival
  • Fälla tält
  • Palla äppel
  • Vandring
Kategori 3, Värda 5 poäng
  • Flashmob
  • Segla optimistjolle
  • Bonga fåglar
  • Simma naken
  • Vara galjonsfigur
  • Gå på opera
  • Spela/ lyssna på trubadur

Kategori 4, Beroende på hur bra juryn tycker det är värt 1,2 eller 5 poäng
  • Åka vatten rutchbana
  • Gunga i bilring
  • Kram
  • Bygga någonting
  • Spela mölkky eller något annat utspel
  • Hjälpa någon i nöd
  • JOKER (man hittar på någon egen grej)
  • Gå ut och äta
Igår samlade jag in mitt första poäng med att äta glass i solen


 <3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig grej!! Skulle vilja göra nåt sånthär jag också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt, jag älskade det förra gången och kommer nog att göra det igen <3

      Radera