torsdag 25 juni 2015

Babies next door

Jag har nog vetat att en fågel hållit på och byggt bo på en av våra pålar som vi har runt huset. De slutar lite under taket och där har trastarna byggt bo. Men bara någon dag sedan insåg jag att man ser boet sjukt bra inifrån, det är ju fast i ett fönster. Och jag vet, trastar är inte så fina eller trevliga men jag kan inte hjälpa det. Nästan alla sorters djurungar får mig att smälta, och det får även fågelungar. Jag kan sitta hur länge som helst och bara kolla på dem, fem stycken ungar finns det i boet, en hade tyvärr fallit ner och vi hittade den död på terassen. Vännen... Men sådan är naturen tyvärr och det måste ske, jag vet men jag tycker ändå det är hemskt. Nåjaa, idag tog jag lite bilder på småttingarna och deras mamma som kom och matade dem.


Är det inte dessutom helt galet fint att hon har använt en fyrklöver då hon byggde boet? Så gulligt så jag dör




Där ligger de alla, tätt hoppackade så små och med bara ett litet tunt lager av fjädrar. Det enda de väntar på är sin mamma som hämtar mat åt dem. JA DE ÄR SÖTA! Våga inte säga annat!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar