torsdag 25 juni 2015

Inte mera läckage

Som jag skrev efter första maj då vi var och seglade läckte min rock något otroligt. Inte det trevligaste då det regnade hela helgen. Imorgon ska jag återigen segla hela veckoslutet. Och det var lovat regn, dock har prognosen bytt nu men i alla fall. Jag kände att nu är det dags, nu behöver jag verkligen en ny seglingsrock, en som jag använder endast till segling. Så jag talade med mamma och vi åkte till butiken, jag visste ungefär en hurdan jag ville ha redan, jag skulle byta märke. Henry Loyd skulle bli utbytt mot Musto, märket som alla hyllar och som faktiskt verkar vara det smartaste för tillfället. Visste inte så mycket annat än att det var en BR1 eller en BR2 rock jag villa ha, och att den helst skulle vara röd. Testade några olika och ja, visst var det BR2an som var både snyggast, bekvämast och verkade bäst. Så efter lite funderande kom jag fram till att det nog var värt det, jag skulle ha det varmt och torrt på seglatserna i fortsättningen. Så nöjd gick jag med på att vi delade på betalningen med mamma och sedan stod jag ägare till en röd Musto BR2.


En asmysig krage som man typ kan gömma sig i då det blir kallt




Och en huva om man sedan vill gömma sig helt och hållet från regnet

Ja jag älskar min nya rock, nu har jag börjat inse det här med ordentlig utrustning, allt blir så mycket lättare och skönare. Denna rock och mina G1000 byxor är det bästa i min garderob just nu.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar