söndag 7 juni 2015

Sommarlov

Jag skrev ett inträdesprov, kändes så där. Tog studenten, galet kul. Skrev det andra inträdesprovet, lite rädd att säga att det kändes helt bra. Gick på en kompis begravning, skitjobbigt. Fotograferade ett bröllop, tja, vad ska jag säga jobb. Och nu är allting äntligen över. Egentligen kan man säga att mitt sommarlov börjar nu. Jag menar, visst jag har inte gått i skola sedan februari, galet länge sedan förresten, men jag har ju pluggat som en galning fram tills nu. Imorgon har jag jobbskolning och sedan ska jag jobba lite, men det känns ändå som att jag nu kan ta det lugnt. Lite skrämmande också på något sätt, vet inte riktigt hur jag kan släppa allting, fattar liksom inte att jag inte behöver göra just någonting. Samtidigt som jag har en liten inre kris, vad ska jag göra med mitt liv nu? Idag har jag träffat Dani och inte just så mycket mer, men liksom, vad gör man med ledig tid. Har inte direkt haft sådant på ungefär två år. Har ni någonting ni tycker att jag verkligen inte kan missa att göra denna sommar, mellan gymnasiet och framtiden? Lämna en kommentar vet jag!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar