onsdag 3 juni 2015

Gå och lägg dig förklylning

Om det beror på stress, att systerns kille var sjuk (är ju hemma hos dem och vaktar Vili mycket) eller att jag rörde mig i helsingforsnatten i strumpbyxor på lördagen är oklart men natten mellan måndag och tisdag drog en riktigt ordentlig förkylning över mig. Kunde knappt svälja till mitt på dagen på tisdagen, sedan började snorflödet och huvudet låg som i en dimma. Inte det bästa några dagar före inträdesprovet, som tur mår jag redan mycket bättre. Det här verkar vara någon spurt förkylning, typ som att min kropp ville säga ifrån men förstod att jag inte har en evighet på mig att vara förkyld. SÅ inte ens två dygn efter starten på eländet känns det nästan som att jag börjar komma in i förkylningens slutfas, kanske det därför var så stark för att det skulle gå om snabbt. Ber till högre makter att det inte påverkar morgondagens prov. Det är då det gäller.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar