fredag 31 maj 2013

Vad händer? Inte mera 1:1?

Nej för på hösten är vi 2:1. Så sista dagen som 1:1a är imorgon. Alldeles galet att det gått ett år sedan jag, nervös, orolig och galet spänd gick till tåget med en så underlit känsla i magen. Åkte tåg, steg av i Hoplax och följde strömmen på en helt ny väg, mot en alldeles ny byggnad och en basgrupp med så många okända människor. Jag hade ingen aning om att jag verkligen skulle börja gilla att gå där, älska människorna som gick där med mig och att tågresan och vägen skulle bli en så naturlig del av min vardag.
Min högstadie klass 9B

Nu är det nio månader sedan ungefär och skolåret är slut. Imorgon ska jag ännu gå in i byggnaden, som jag börjat kalla min skola, den bästa skolan, Lärkan. Det är vårfest och jag ska se Millis bli student, få sätta mössan på sig och höra vår trevliga rektor Magnus hålla tal åt henne. Jag kommer att sakna mina vänner från skolan, vissa av dem är verkligen så viktiga för mig och jag kommer som alltid att tänka tillbaka på hösten 2012, då Lärkan förändrade mig så att jag vågade visa min riktiga personlighet utan att vara speciellt blyg bland nya människor. Vilket såklart hjälpte mig att få en massa nya vänner. Har aldrig någonsin vågat tala så mycket och med så många nya människor på en dag som första skoldagen, herregud men jag var bara inriktad på att vara öppen och inte bli tysta tjejen som ingen egentligen vet så mycket om.

Att jag blev vald till chefredaktör var en stor sak det också, aldrig hade jag trott att jag kunde göra något sådant. Men tydligen gick det och nu kan jag stolt igen kolla på tidningen som kom från tryckeriet och säga att den är så mycket bättre än höstens, fatta att jag blir bättre.

Det är bara så, Lärkan förändrade mig bland nya människor. Jag vågar vara den jag är bland mina närmaste med dem nästan. Alltså klart att inte alls på samma nivå, men jag vågar visa att jag påriktigt är en glad sprallig tjej som skrattar och pratar och är allt annat än den tysta tillbakadragna tjejen som knappast märktes på högstadiet. Nu vet jag att det finns människor som älskar och gillar mig och har någon ett problem med mig får den väl ha det, jag vill vara den jag är och inte någon annan. Även om jag såklart ännu är blyg, det har jag alltid varit och kommer alltid att vara. Men det handlar om att övervinna sin blyghet och våga visa sin öppna, glada, fjantiga solskenssida.

Nu är det sommarlov mina vänner njut!
Puss på er <3 : Madde

4 kommentarer:

  1. Puss på dig gulle <3 de e konstit hu mycke vi har gemansamt :P men sånt e de väl :) de e kanske däffö vi förstår varandra bra o e bra kompisa :D men ha en skön sommar o hoppas vi springer på varandra nångång under sommaren fö ja har så mycke program så vi hinner int annars ses :( men pusspuss ha faktiskt börja läsa dig blogg mer o mer :P
    Glada hälsningar från din fru, superbästa vän o den som kmr vara den som går me dig mentalt i dagis <3 ble lite långt men i alla fall ses imo :*

    SvaraRadera
    Svar
    1. MIn älskling du e ba bäst <3 du ställer allti upp, va ja än ber dj fösöker du hjälpa mj så mycke som möjlit o ja hoppas verkligen att ja kan vara ens hälften så bra vän ti dj som du e ti mj, fö bättre än du finns int :) ja kan berätta allt fö dj o vi kan prata i evigheter mn vi kan oxo bara vara tysta o sitta o data eller läsa skvallertidningar utan att göra nånting :) vännen jag skulle inte ge bort dig fast jag skulle få hela världen för det, för världen är ingen bra plats utan dj <3
      Vi ska nog ses, och vi måst så ta en promenad och bara gå och prata i flera timmar :) kanske du kan hälsa på på Sottunga några dagar eller nånting?
      Puss puss <3

      Radera
    2. Oj TACK gulle vännen <3 ja ble helt rörd o fick tårar i ögonen :) men gulle du betyder nog allt fö mig <3 ja sku int ge bort vår vänskap fö vem som helst elr va som helst :D ja ska fösöka komma o hälsa på ti sottunga om ja har tid o har möjlihet annars kan vi komma överrens om var vi träffas :D
      Pusspuss gulle <3 ha en skön sommar ti största delen utan mig ;)

      Radera
    3. Naws du e så fin <3 vi måst ses! o höras! o fösöka tajma in nån dejt! Puss <3

      Radera