tisdag 21 maj 2013

Falling into pieces

Känns inte alls bra idag. Orkar inte. Fysikprovet gick dåligt. Religionsläsande går dåligt. Gör jag något bra gör någon annan det ännu bättre. Vill vara positiv men klarar det inte. blä... Spenderar i morgon två timmar med någon jag inte sedan ser ordentligt på typ två veckor. Vill hinna med allt hinner med inget. Vill ha lov. Måste läsa. Måste läsa på sommaren. Måste skriva upp allt jag gör i min kalender så att jag bara inte lovar en massa.

//Ei tunnu hyvältä. EN jaksa. Fysiikanokoe meni huonosti. Uskonnonlukeminen menee huonosti. Jos teen jotain hyvää joku muu tekee paremmin. Haluan olla positiivinen mutta en pysty siihen. Vietän huomenna kaksi tuntia jonkun kanssa jonka näen sitten vasta kahden viikon päästä. Haluan ehtiä kaikkea en ehdi mitään. Haluan lomaa. Pitää lukea. Pitää lukea kesällä. Pitää kirjoittaa kaikki mitä teen kalenteriin niin että en vain lupaa kaikkea.//

<3 : Madde

13 kommentarer:

  1. Vem kommer du inte att se på två veckor? :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juntti... :( eller en snabb gång av och an då han hoppeligen kommer på Millis studentfest, men det räknas ju nästan inte... :( <3

      Radera
    2. Ojj nej va dumt.. :( varför måste du plugga på sommaren?

      Radera
    3. Jag ska skriva finska nästa år, så lite förberedning... Men jjag har bara lektioner från 13-16 varje vardag, men problemet är att jag är i hangö (vilket ju är dökul annars) och han i helsingfors och sommarjobbar :( och så har han också en del program själv på eftermiddagarna :/

      Radera
  2. Redan nästa år? Oj, då förstår jag pluggandet.. Skriver du redan på hösten eller blir det till våren? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På våren nog, man kan väl inte skriva på tvåans höst? :)

      Radera
  3. Ja visst nej så är det juh :P är inte riktit van med systemet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varifrån är du? alltså ja funderade bara om du är från Sverige eller nåt, för deras skolsystem är nog väldigt olika vårt... :)

      Radera
  4. Hur gissade du? Jo jag är från Stockholm och har kusiner i Helsingfors :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt med en läsare från Sverige! :) det var bara en vild gissning, min andra gissning skulla ha varit att du skulle vara finlandssvesk som är lite yngre eller äldre så att man inte vet eller miss hur gymnaset är :) Hoppas du gillar min blogg ochnfortsätter läsa den! :)

      Radera
  5. Ja den är kanon att läsa :) försöker ibland förstå mej på den finska översättningen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte kul att höra! :) Jag kan förstå att det kan vara svårt att förstå :D men kom ihåg att svenska ändå är mitt starkare språk så det finns nog en del små fel i det :)

      Radera